3 manieren waarop COVID-19 invloed heeft op logistiek in het Verenigd Koninkrijk (en wat we eraan kunnen doen) | OMRON, Nederland

Aanmelden

Wij ondervinden technische problemen. Uw formulierinzending is niet gelukt. Onze verontschuldigingen hiervoor, probeer het later nog een keer. Details: [details]

Download

Registreren

Wij ondervinden technische problemen. Uw formulierinzending is niet gelukt. Onze verontschuldigingen hiervoor, probeer het later nog een keer. Details: [details]

Download

Bedankt voor het registreren bij Omron

Een e-mail om de registratie van uw account te voltooien is verstuurd naar

Terug naar de website

direct toegang krijgen

Vul hieronder uw gegevens in en ga direct naar de content op deze pagina

Text error notification

Text error notification

Checkbox error notification

Checkbox error notification

Wij ondervinden technische problemen. Uw formulierinzending is niet gelukt. Onze verontschuldigingen hiervoor, probeer het later nog een keer. Details: [details]

Download

Hartelijk dank voor uw belangstelling

U hebt nu toegang tot 3 manieren waarop COVID-19 invloed heeft op logistiek in het Verenigd Koninkrijk (en wat we eraan kunnen doen)

Een e-mail ter bevestiging is verzonden naar

Ga naar pagina

Hier of direct toegang krijgen om dit document te downloaden

Collaborative Robotics
automation blog

3 manieren waarop COVID-19 invloed heeft op logistiek in het Verenigd Koninkrijk (en wat we eraan kunnen doen)

Gepubliceerd op 2020-11-04 16:00:00 UTC in Collaborative Robotics

Door Stuart Coulton, Regional Manager, OMRON UK North
Niet elke industriesector heeft te midden van alle recente kommer en kwel door de COVID-19-pandemie te maken gehad met de chaos en onzekerheid rond de horeca, en sommige industrieën bloeien zelfs meer dan ooit.
In de detailhandel heeft de afgelopen zes maanden een enorme verschuiving plaatsgevonden. Consumenten werden gedwongen om zich meer te richten op e-commerce als hun primaire manier van winkelen, waardoor logistieke dienstverleners te maken hebben met een ongekend grote vraag. Maar perioden met hoge groeicijfers brengen hun eigen uitdagingen met zich mee en vereisen een evenwichtige aanpak. Hoewel de COVID-19-pandemie de oorzaak is van zo'n voordeel voor de logistieke wereld, is het ook de voornaamste bron van de grootste uitdagingen. Laten we naar het volgende kijken:

1. Capaciteitsbeperkingen als gevolg van social distancing

Bijna niemand ontkomt tegenwoordig nog aan social distancing en deze preventieve maatregelen zijn volledig terecht. Maar de voortdurende implementatie van iets dat niet natuurlijk is, leidt tot besluitmoeheid. Hierdoor moeten logistieke dienstverleners ervoor zorgen dat hun werknemers zich te allen tijde aan de richtlijnen voor social distancing houden, wat er vaak voor zorgt dat er minder werknemers aanwezig zijn. Indien de benodigde capaciteit toeneemt als gevolg van de explosieve toename van de vraag naar e-commerce, ontstaat er duidelijk een probleem voor logistieke dienstverleners.

2. Hogere verwachtingen van de consument voor snellere leveringen

Zo heeft de noodzaak van social distancing - wat leidt tot een kleiner team - een drastische invloed op het vermogen van logistieke dienstverleners om aan de verwachtingen van de consument te voldoen, waardoor de reputatie van hun klant wordt aangetast en hun algehele marktpositie mogelijk verzwakt. Naarmate de verwachtingen van de consument toenemen nu gratis levering de volgende dag standaard is, is dit van cruciaal strategisch belang in de hele logistieke markt. Daarbij verwachten consumenten steeds vaker dat producten gratis kunnen worden geretourneerd. Dat vereist een gestroomlijnd retourlogistiekproces, wat zeer moeilijk is als de ruimte (en dus mensen) beperkt is.

3. Burn-outs van werknemers

Dan zijn er nog degenen die de Britse magazijnen zo efficiënt mogelijk laten functioneren onder de huidige beperkingen. Zij zijn de echte motoren achter de e-commerce-machine en ze werken buitengewoon hard om de best mogelijke service aan hun werkgevers en hun klanten te leveren. De kosten hiervan zijn echter aanzienlijk. Als lange diensten de norm worden, raken de werknemers uitgeput. De productiviteit neemt af, wat leidt tot een vicieuze cirkel van verminderde productiviteit en berispingen van hogerhand. Hierdoor ontstaan fouten bij het picken, wat soms onherstelbare schade veroorzaakt aan het merk van de logistieke dienstverlener (en retailer).

Oplossing

Na met een aantal belangrijke belanghebbenden binnen logistieke dienstverleners te hebben gesproken, wordt duidelijk dat social distancing zorgt voor een grote beperking van de flexibiliteit van een operatie. Dat wil zeggen: het vermogen om te reageren op schommelingen in de vraag door de capaciteit te variëren is een groot strategisch knelpunt. De dagen dat we loonwerkers konden inhuren voor de feestdagen, zijn voorbij. Er is gewoonweg niet genoeg ruimte.

Dus wat kunnen we doen?

Stel u een oplossing voor die naadloze verplaatsing van lasten op palletformaat tot 1500 kg mogelijk maakt zonder dat er mensen (of vorkheftrucks) nodig zijn.
Stel u een oplossing voor die de alledaagse eentonige taken bij mensen uit handen neemt, zodat ze hun vaardigheden kunnen verbeteren en zich kunnen richten op activiteiten met een hogere waarde, waardoor de betrokkenheid wordt vergroot en de kans op een burn-out wordt verminderd.
Beeld u een vloot aanpasbare, doelgerichte werkpaarden in die worden bewaakt en geregeld via een gecentraliseerd managementsysteem en gemakkelijk kunnen worden ingezet voor andere taken.
Autonome mobiele robots zijn de toekomst! Hoe gaat u die van u integreren? Neem contact met ons op voor meer informatie

Neem contact op met Omron-specialisten

Hebt u vragen of wilt u persoonlijk advies? Neem gerust contact op met een van onze specialisten.
  • Omron Europe

    Omron Europe